Dacă aș rămâne| Gayle Forman – recenzie

Într-o lume în care nimic nu e întâmplător și nu ai puterea de a schimba destinul, orice este posibil. Cartea „Dacă aș rămâne” a lui Gayle Forman este una din acele cărți la care ai vrea să mai zăbovești, să-i parcurgi poveștile, să savurezi fiecare rând și să te întrebi încotro se îndreaptă firul acțiunii.

Ne trăim viaţa ca apa care curge la vale, mergând într-o direcţie, până ne izbim de ceva care ne forţează să găsim un nou curs. – Arthur Golden

Povestea este una tristă și eu am terminat de citit mult prea repede. Mia, o adolescentă de șaptesprezece ani, cu o pasiune pentru muzică în general (aparent moștenită de la tatăl ei), pentru cea clasică și pentru violoncel în special, se pregătește pentru admiterea la unul din cele mai prestigioase colegii din New York. Își susține cu succes și cu mari emoții proba practică și așteaptă răspunsul lor, chiar dacă plecarea însemna într-o oarecare măsură și răcirea relației cu Adam, iubitul ei.

Din cauza vremii neprietenoase și a drumurilor încărcate cu zăpadă, Mia, Teddy și părinții ei beneficiază de o zi liberă pe care hotărăsc să o petreacă în afara casei. Nu știau însă că drumul acela va fi fără întoarcere. Mia se trezește ascultând aceeași piesă de muzică clasică din timpul accidentului și se liniștește la gândul că încă trăiește. În scurt timp își vede trupul pe targă și de acolo trăiește fiecare clipă, urmărind orice intervenție din partea medicilor și întreaga ei evoluție, dar și vizitele celor apropiați. Astfel prezentul și trecutul se împletesc într-o combinație perfectă, după părerea mea, Mia rememorând o mulțime de întâmplări din viața ei alături de familie și prieteni. Nu i-am găsit niciun defect acestei cărți.

Titlul însuși trădează faptul că Mia se îndoiește de calitatea vieții ei după accidentul suferit. Cu un iubit alături de care era fericită, cu un posibil viitor strălucit ca violoncelistă, cu o familie numeroasă alături și niște bunici calzi, dar trezindu-se dintr-o dată orfană, singura care a supraviețuit accidentului, oscilează între a rămâne sau a pleca pentru totdeauna și crede cu tărie că această decizie poate fi numai a ei.

Cartea face parte din seria „Dacă aș rămâne” și își continuă povestea în volumul al doilea numit „Dacă te-aș găsi”.

Ai citit-o? Cum ți s-a părut?

P.S.: Am văzut întâi filmul, dar asta nu m-a împiedicat să mă bucur de carte. 😉